Kawasaki prezentuje silnik wyposażony w kompresor, ale nie zdradza niczego więcej!
Na targach motocyklowych w Mediolanie Zieloni pokazali Z1000,
a na Tokyo Motor Show pochwalili się czymś jeszcze ciekawszym.
Zaprezentowali silnik wyposażony w kompresor, co zelektryzowało wczoraj
cały świat związany z motocyklami. Niestety w oficjalnej informacji nie
znajdziemy zbyt wielu szczegółów. Kawasaki podkreśla swoje doświadczenie
i zaawansowanie w budowaniu silników turbo i zaznacza, że jest to
silnik motocyklowy z kompresorem stworzony w fabryce, bez współpracy z
firmami zewnętrznymi.
Być może
zabrzmi to rewolucyjnie, ale widoczny na zdjęciu silnik nie jest
pierwszym wytworem Kawasaki wyposażonym w kompresor. Podobna jednostka
znalazła się w skuterze wodnym w 2011 roku – z czterech cylindrów o
pojemności 1498 cm3 produkuje moc 300 KM. Tego szatana niestety (a może
stety?) nie zobaczymy w motocyklu, ale dobra informacja jest taka, że
Zieloni nie muszą zaczynać projektu od totalnego zera.
Czym
dokładnie będzie zaprezentowany silnik, niestety nie wiemy. Istnieją
jednak dwa scenariusze, mniej i bardziej prawdopodobny. Według tego
pierwszego, pojemność to około 600 cm3. Dzięki temu powstałby motocykl
lekki i względnie oszczędny, który swoimi osiągami równałby się z klasą
1000 cm3. Podobny trend jest przecież niesamowicie popularny w przemyśle
samochodowym – małe auto, mały silnik, turbo i całkiem duża moc.
Zdecydowanie
bardziej prawdopodobna wydaje się jednak pojemność na poziomie 1000
cm3. W takim przypadku, dzięki kompresorowi taka jednostka z powodzeniem
mogłaby napędzać nową generację ZZR1400. Za tą teorią stoi kilka
argumentów. Plotki o doładowanym „Zygzaku” krążą po świecie już od kilku
lat, a zdecydowana większość aktualnych doniesień sugeruje własnie
takie rozwiązanie. Poza tym, blog Motorcycle.com dotarł do rysunków
patentowych nowej jednostki Kawasaki. Jeden z tychże szkiców przedstawia
motocykl z nowym silnikiem, który jest niesamowicie podobny do
aktualnego ZZR1400.
Czy poniższe
ilustracje mówią same za siebie? Jak uważacie, jaką pojemność będzie
miał nowy silnik z kompresorem i co będzie napędzał?
Tak wygląda szkic motocykla wyposażonego w nowy silnik z kompresorem…
…a tak wygląda ZZR1400 2014. „Przypadek? Nie sądzę!”
Autor: Twister
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz