wtorek, 5 listopada 2013

BMW S1000R 2014: naked, 160 KM, 207 kg

BMW pokazało oczekiwanego od dawna S1000R – nakeda na bazie sportowego S1000RR


O istnieniu tego motocykla świat wiedział już dawno i czekał na niego ze zniecierpliwieniem. S1000R bazuje na tej samej technologii, ma 160 KM mocy, waży 207 kg z płynami oraz posiada taki bajery, jak wyścigowy ABS, kontrolę trakcji (ASC, Automatic Stability Control) i 2 tryby jazdy (rain, road) w standardzie. Jako opcja dostępna jest wyścigowa kontrola trakcji DTC (Dynamic Traction Control), która m.in. dzięki czujnikom przechyłu pozwala wycisnąć z S1000R maksimum możliwości. Wszystkie te systemy ze sobą współpracują w czasie rzeczywistym. Quick-shifter i tłumik skrętu znalazł się w standardzie.
W porównaniu do swojego wyścigowego brata, naked miał być zdecydowanie bardziej elastyczny. Silnik to oczywiście wciąż rzędowa czwórka o pojemności 999 cm3. Maksymalne obroty są niższe o około 2000, maksymalna moc jest osiągana przy 11000 obr, a moment obrotowy 112 Nm przy 9250 obr. Jednak aż do poziomu 7500 obr, naked generuje o 10 Nm więcej niż S1000RR – właśnie to ma sprawić, że dolny zakres obrotów jest również mocny. To zostało osiągnięte dzięki zmodernizowaniu kanałów w głowicy, profili wałków rozrządu i elektroniki – w tym przepustnicy E-Gas “throttle-by-wire”.


Rama S1000R to konstrukcja aluminiowa, podobna jak w S1000RR – geometria przeszła jednak delikatną zmianę.. Zawieszenie z przodu (śr. 46 mm) jest w pełni regulowane, a tylny amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego oraz tłumienia odbicia. Zaciski hamulcowe z przodu to 4-tłoczkowe Brembo montowane radialnie, pracujące na tarczach 320 mm. W opcji znalazł się system dynamicznej kontroli tłumienia DDC znany z BMW HP4. Zbiornik paliwa jest aluminiowy.



Dane techniczne BMW S1000R 2014:
Engine
TypeWater/oil-cooled 4-cylinder 4-stroke in-line engine, four valves per cylinder, two overhead camshafts
Bore x stroke80 mm x 49.7 mm
Capacity999 ccm
Rated output118 kW (160 hp) at 11,000 rpm
Max. torque112 Nm at 9,250 rpm
Compression ratio12.0 : 1
Mixture control / engine managementElectronic injection
Emission control2 closed-loop 3-way catalytic converters, EU-3 norm with interference pipe and acoustic valves
Performance / fuel consumption
Maximum speedover 200 km/h
Fuel consumption per 100 km at constant 90 km/h5.4 l
Fuel consumption per 100 km at constant 120 km/h5.6 l
Fuel typeSuper (premium) unleaded, octane number 95 – 98 (RON) (knock control; rated output at 98 RON)
Electrical system
Alternator350 W
Battery12 V / 9 Ah, maintenance-free
Power transmission
ClutchMultiplate clutch in oil bath, anti-hopping clutch, mechanically controlled
GearboxConstant-mesh 6-speed gearbox, straight-toothed
DriveChain 17/45
Chassis / brakes
FrameAluminium composite bridge frame, partially self-supporting engine
Front wheel location / suspensionUpside-down telescopic fork Ø 46 mm, compression and rebound stage adjustable
Rear wheel location / suspensionAluminium 2-sided swing arm, rebound damping adjustable
Suspension travel front / rear120 mm / 120 mm
Wheelbase1,439 mm
Castor98.5 mm
Steering head angle65.4°
WheelsCast aluminium wheels
Rim, front3.50 x 17″
Rim, rear6.00 x 17″
Tyres, front120/70 ZR 17
Tyres, rear190/55 ZR 17
Brake, frontTwin disc brake, floating brake calipers, radial 4-piston fixed caliper, diameter 320 mm, 5 mm thick
Brake, rearSingle disc brake, single piston floating caliper, diameter 220 mm, 5 mm thick
ABSBMW Motorrad Race ABS (part-integral), disengageable
Dimensions / weights
Length2,057 mm
Width (incl. mirrors)845 mm
Height (excl. mirrors)1,228 mm
Seat height, unladen weight814 mm
Inner leg curve, unladen weight1,805 mm
Unladen weight, road ready, fully fuelled 1)207 kg
Dry weight
Permitted total weight407 kg
Payload (with standard equipment)200 kg
Usable tank volume17.5 l
 Reserveca. 4 l



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz