BMW pokazało oczekiwanego od dawna S1000R – nakeda na bazie sportowego S1000RR
O istnieniu tego motocykla świat wiedział już dawno i czekał na niego ze zniecierpliwieniem. S1000R bazuje na tej samej technologii, ma
160 KM mocy, waży 207 kg z płynami oraz posiada taki bajery, jak
wyścigowy ABS, kontrolę trakcji (ASC, Automatic Stability Control) i 2
tryby jazdy (rain, road) w standardzie. Jako opcja dostępna jest
wyścigowa kontrola trakcji DTC (Dynamic Traction Control), która m.in.
dzięki czujnikom przechyłu pozwala wycisnąć z S1000R maksimum
możliwości. Wszystkie te systemy ze sobą współpracują w czasie
rzeczywistym. Quick-shifter i tłumik skrętu znalazł się w standardzie.
W
porównaniu do swojego wyścigowego brata, naked miał być zdecydowanie
bardziej elastyczny. Silnik to oczywiście wciąż rzędowa czwórka o
pojemności 999 cm3. Maksymalne obroty są niższe o około 2000, maksymalna
moc jest osiągana przy 11000 obr, a moment obrotowy 112 Nm przy 9250
obr. Jednak aż do poziomu 7500 obr, naked generuje o 10 Nm więcej niż
S1000RR – właśnie to ma sprawić, że dolny zakres obrotów jest również
mocny. To zostało osiągnięte dzięki zmodernizowaniu kanałów w głowicy, profili wałków rozrządu i elektroniki – w tym przepustnicy E-Gas “throttle-by-wire”.
Rama
S1000R to konstrukcja aluminiowa, podobna jak w S1000RR – geometria
przeszła jednak delikatną zmianę.. Zawieszenie z przodu (śr. 46 mm) jest
w pełni regulowane, a tylny amortyzator posiada regulację napięcia
wstępnego oraz tłumienia odbicia. Zaciski hamulcowe z przodu to
4-tłoczkowe Brembo montowane radialnie, pracujące na tarczach 320 mm. W
opcji znalazł się system dynamicznej kontroli tłumienia DDC znany z BMW HP4. Zbiornik paliwa jest aluminiowy.
Dane techniczne BMW S1000R 2014:
Engine | |
Type | Water/oil-cooled 4-cylinder 4-stroke in-line engine, four valves per cylinder, two overhead camshafts |
Bore x stroke | 80 mm x 49.7 mm |
Capacity | 999 ccm |
Rated output | 118 kW (160 hp) at 11,000 rpm |
Max. torque | 112 Nm at 9,250 rpm |
Compression ratio | 12.0 : 1 |
Mixture control / engine management | Electronic injection |
Emission control | 2 closed-loop 3-way catalytic converters, EU-3 norm with interference pipe and acoustic valves |
Performance / fuel consumption | |
Maximum speed | over 200 km/h |
Fuel consumption per 100 km at constant 90 km/h | 5.4 l |
Fuel consumption per 100 km at constant 120 km/h | 5.6 l |
Fuel type | Super (premium) unleaded, octane number 95 – 98 (RON) (knock control; rated output at 98 RON) |
Electrical system | |
Alternator | 350 W |
Battery | 12 V / 9 Ah, maintenance-free |
Power transmission | |
Clutch | Multiplate clutch in oil bath, anti-hopping clutch, mechanically controlled |
Gearbox | Constant-mesh 6-speed gearbox, straight-toothed |
Drive | Chain 17/45 |
Chassis / brakes | |
Frame | Aluminium composite bridge frame, partially self-supporting engine |
Front wheel location / suspension | Upside-down telescopic fork Ø 46 mm, compression and rebound stage adjustable |
Rear wheel location / suspension | Aluminium 2-sided swing arm, rebound damping adjustable |
Suspension travel front / rear | 120 mm / 120 mm |
Wheelbase | 1,439 mm |
Castor | 98.5 mm |
Steering head angle | 65.4° |
Wheels | Cast aluminium wheels |
Rim, front | 3.50 x 17″ |
Rim, rear | 6.00 x 17″ |
Tyres, front | 120/70 ZR 17 |
Tyres, rear | 190/55 ZR 17 |
Brake, front | Twin disc brake, floating brake calipers, radial 4-piston fixed caliper, diameter 320 mm, 5 mm thick |
Brake, rear | Single disc brake, single piston floating caliper, diameter 220 mm, 5 mm thick |
ABS | BMW Motorrad Race ABS (part-integral), disengageable |
Dimensions / weights | |
Length | 2,057 mm |
Width (incl. mirrors) | 845 mm |
Height (excl. mirrors) | 1,228 mm |
Seat height, unladen weight | 814 mm |
Inner leg curve, unladen weight | 1,805 mm |
Unladen weight, road ready, fully fuelled 1) | 207 kg |
Dry weight | |
Permitted total weight | 407 kg |
Payload (with standard equipment) | 200 kg |
Usable tank volume | 17.5 l |
Reserve | ca. 4 l |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz