Honda poczyniła właśnie dość radykalny krok i ze zwykłego Gold Winga stworzyła ulicznego mordercę prosto po wyjściu z siłowni!
Zaprezentowana na targach Tokyo Motor Show, Honda F6C lub jak kto woli Valkyrie (tak się nazywa w Stanach) jest generalnie tym samym,
znanym i lubianym Gold Wingiem. Ale jednak innym. Przede wszystkim
dostarcza zdecydowanie więcej adrenaliny i to od samego patrzenia!
Podstawową
zaletą F6C, z technicznego punktu widzenia, jest jego waga niższa aż o
70 kg. Biorąc pod uwagę wyśmienitą charakterystykę jazdy Gold Wingiem,
obstawiamy, że F6C będzie jeszcze ciekawszy. Podział mas na przód i tył
został niemalże wyrównany oraz zmieniła się geometria podwozia i
konfiguracja zawieszenia. Nowa Honda została wyciągnięta: pochylenie
główki ramy wynosi 30,5° (zamiast 29,15°), wyprzedzenie to 121,5 mm (+
12,5 mm), a rozstaw osi wynosi 1707 mm, czyli o 17 mm więcej. F6C waży
341 kg. Nowa jest też aluminiowa rama pomocnicza, dzięki czemu cały tył
oraz kanapa siedzą zdecydowanie niżej. Z przodu znalazło się 19-calowe
koło, a z tyłu siedemnastka (która zresztą potrafi zostawić trochę
śladów na asfalcie).
Silnik to wciąż ten sam, 6-cylindrowy
bokser o pojemności 1832 cm3, a napęd przenoszony jest przez znaną,
5-biegową skrzynię i wał kardana.
Układ wydechowy został zaprojektowany od nowa, jest dwustronny i ma
brzmieć wyśmienicie. Jako ciekawostkę zdradzimy Wam, że lewy tłumik ma
objętość 3,8-litra, a prawy liczy sobie 3,3-litra. Na pokładzie znalazła
się szeroka kierownica idealne współgrająca z całym motocyklem. F6C ma w
sobie też trochę najnowszej technologii, jak oświetlenie w 100
procentach LEDowe. Na zegarach znalazł się wyświetlacz LCD w negatywie.
Według Hondy, model F6C idealnie wypełnia lukę pomiędzy CTX1300, a standardowym Gold Wingiem i baggerem F6B. Nie możemy się nie zgodzić. Nie możemy też nie powiedzieć, że F6C wygląda po prostu sexy.
Honda Gold Wing F6C 2014 – dane techniczne:
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą, 6-ceylindrowy bokser, 4-suwowy, 12-zaworowy, SOHC |
Pojemność skokowa | 1832 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 74 mm x 71 mm |
Stopień sprężania | 9,8 : 1 |
Moc maksymalna | 115,6 KM przy 5500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 167 Nm przy 4000 obr/min |
Ilość oleju w silniku | 4,7 l |
UKŁAD PALIWOWY | |
Dawkowanie paliwa | Elektrycznie sterowany PGM-FI |
Pojemność zbiornika paliwa | 23,2 l |
Zużycie paliwa | TBC |
UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12V/20AH |
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Sprzęgło | Hydrauliczne, wielotarczowe, mokre |
Skrzynia biegów | 5-stopniowa manualna |
Przełożenie końcowe | Wał napędowy / 2.750 (33/12) |
RAMA | |
Typ | Aluminiowa, podwójna, belkowa, typu Diamond |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2473 x 942 x 1154 mm |
Rozstaw osi | 1707 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 29° 50′ |
Wyprzedzenie | 114 mm |
Wysokość siedzenia | 734 mm |
Prześwit | 147 mm |
Masa własna (z płynami) | 341 kg |
Promień skrętu | 3,7 m |
ZAWIESZENIE | |
Przód | 45 mm widelec teleskopowy |
Tył | Jednoramienny wahacz Pro-Arm, Pro-Link, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
KOŁA | |
Przód | 10-ramienne z odlewu aluminium |
Tył | 10-ramienne z odlewu aluminium |
Felga przednia | 19M/C x MT3,5 |
Felga tylna | 17M/C x MT5,5 |
Opona przednia | 130/60R19M/C (63H) |
Opona tylna | 180/55R17M/C (73H) |
HAMULCE | |
Typ ABS | 2-obwodowy ABS |
Przód | 310 x 4,5 mm podwójne, tarczowe pływające z 4-tłoczkowymi zaciskami, ABS |
Tył | 316 x 11 mm, wentylowana tarcza z 3-tłoczkowym zaciskiem, ABS |
Autor: Twister
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz