środa, 20 listopada 2013

Honda Gold Wing F6C 2014 – nago i bardzo muskularnie!

Honda poczyniła właśnie dość radykalny krok i ze zwykłego Gold Winga stworzyła ulicznego mordercę prosto po wyjściu z siłowni!
Zaprezentowana na targach Tokyo Motor Show, Honda F6C lub jak kto woli Valkyrie (tak się nazywa w Stanach) jest generalnie tym samym, znanym i lubianym Gold Wingiem. Ale jednak innym. Przede wszystkim dostarcza zdecydowanie więcej adrenaliny i to od samego patrzenia!


Podstawową zaletą F6C, z technicznego punktu widzenia, jest jego waga niższa aż o 70 kg. Biorąc pod uwagę wyśmienitą charakterystykę jazdy Gold Wingiem, obstawiamy, że F6C będzie jeszcze ciekawszy. Podział mas na przód i tył został niemalże wyrównany oraz zmieniła się geometria podwozia i konfiguracja zawieszenia. Nowa Honda została wyciągnięta: pochylenie główki ramy wynosi 30,5° (zamiast 29,15°), wyprzedzenie to 121,5 mm (+ 12,5 mm), a rozstaw osi wynosi 1707 mm, czyli o 17 mm więcej. F6C waży 341 kg. Nowa jest też aluminiowa rama pomocnicza, dzięki czemu cały tył oraz kanapa siedzą zdecydowanie niżej. Z przodu znalazło się 19-calowe koło, a z tyłu siedemnastka (która zresztą potrafi zostawić trochę śladów na asfalcie).


Silnik to wciąż ten sam, 6-cylindrowy bokser o pojemności 1832 cm3, a napęd przenoszony jest przez znaną, 5-biegową skrzynię i wał kardana. Układ wydechowy został zaprojektowany od nowa, jest dwustronny i ma brzmieć wyśmienicie. Jako ciekawostkę zdradzimy Wam, że lewy tłumik ma objętość 3,8-litra, a prawy liczy sobie 3,3-litra. Na pokładzie znalazła się szeroka kierownica idealne współgrająca z całym motocyklem. F6C ma w sobie też trochę najnowszej technologii, jak oświetlenie w 100 procentach LEDowe. Na zegarach znalazł się wyświetlacz LCD w negatywie.


Według Hondy, model F6C idealnie wypełnia lukę pomiędzy CTX1300, a standardowym Gold Wingiem i baggerem F6B. Nie możemy się nie zgodzić. Nie możemy też nie powiedzieć, że F6C wygląda po prostu sexy.

Honda Gold Wing F6C 2014 – dane techniczne:


SILNIK
TypChłodzony cieczą, 6-ceylindrowy bokser, 4-suwowy, 12-zaworowy, SOHC
Pojemność skokowa1832 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka74 mm x 71 mm
Stopień sprężania9,8 : 1
Moc maksymalna115,6 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy167 Nm przy 4000 obr/min
Ilość oleju w silniku4,7 l
UKŁAD PALIWOWY
Dawkowanie paliwaElektrycznie sterowany PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa23,2 l
Zużycie paliwaTBC
UKŁAD ELEKTRYCZNY
RozrusznikElektryczny
Pojemność akumulatora12V/20AH
UKŁAD NAPĘDOWY
SprzęgłoHydrauliczne, wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów5-stopniowa manualna
Przełożenie końcoweWał napędowy / 2.750 (33/12)
RAMA
TypAluminiowa, podwójna, belkowa, typu Diamond
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.)2473 x 942 x 1154 mm
Rozstaw osi1707 mm
Kąt pochylenia główki ramy29° 50′
Wyprzedzenie114 mm
Wysokość siedzenia734 mm
Prześwit147 mm
Masa własna (z płynami)341 kg
Promień skrętu3,7 m
ZAWIESZENIE
Przód45 mm widelec teleskopowy
TyłJednoramienny wahacz Pro-Arm, Pro-Link, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
KOŁA
Przód10-ramienne z odlewu aluminium
Tył10-ramienne z odlewu aluminium
Felga przednia19M/C x MT3,5
Felga tylna17M/C x MT5,5
Opona przednia130/60R19M/C (63H)
Opona tylna180/55R17M/C (73H)
HAMULCE
Typ ABS2-obwodowy ABS
Przód310 x 4,5 mm podwójne, tarczowe pływające z 4-tłoczkowymi zaciskami, ABS
Tył316 x 11 mm, wentylowana tarcza z 3-tłoczkowym zaciskiem, ABS







Autor: Twister

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz